Itineraris i punts d'interès

Plànol

Posem a la vostra disposició un mapa amb un seguit de recorreguts proposats des de l’accés est de l’espai, a l’aparcament que hi ha al costat de la masia Pujolís

A peu

En el plànol podeu trobar, en color taronja, diversos recorreguts proposats. Aquí us expliquem el recorregut.

1. Gorg Negre

Territori de bruixes i llegendes. Recorregut curt i planer per fer en família. Des de l’aparcament, cal se­guir el camí principal cap a l’oest fins a la primera bifurcació. A partir d’aquí uns cartells indicadors me­nen al gorg insondable. És recomanable fer la tornada pels paratges encantats de la font de la Gor­ga Blava fins al camí principal. Aleshores es baixa pel PR del Sorreigs seguint la riera fins a la pas­sera d’Angelats i, a continuació, es puja pel PR del Voltreganès fins a l’aparcament.

Total: 3,3 km

2. Mirador del Gorg Negre

Des de l’aparcament, se segueix el camí principal cap a l’oest fins 50 m més enllà del salt de la Cabrida, on una fita de pedres indica el començament d’un curt sender molt inclinat que porta a un esperó just damunt del gorg (compte amb les criatures). Prop d’allà un altre sender condueix a unes balmes que servien d’amagatall durant la guerra i a un salt d’aigua que, quan la riera baixa ca­ba­losa, és probablement el més bonic dels Sorreigs.

Pujada: 1,6 km

3. Escaletes i penya-segats

Curt itinerari també familiar però una mica més dificultós que els an­te­riors ja que cal remuntar la cinglera. Magnífics paisatges des dels penya-segats. Tornada per la font de l’Ase i el sender del Voltreganès.

Total: 3,3 km

4. Santa Llúcia

Des de l’aparcament, seguir pel camí principal cap a la font de Puigpelat i pujar pel sender del  Voltre­ga­nès tot seguint la torrentera. S’abandona el PR quan travessa el torrent del Grau i es  continua pu­jant pel marge dret del torrent. A la font de l’Ase es travessa el torrent i se segueix per l’altre costat fins arribar a la pista que porta a la masia del Grau i, finalment, a la carena del serrat de Sobremunt. Es continua pel GR-3 fins al cim de Santa Llúcia. Espectaculars vistes del Pirineu i el Prepirineu, del Ca­nigó al Montsec, i de pràcticament la totalitat de la Depressió Central Catalana. Molt reco­ma­na­ble tornar per Guspineda i el torrent de l’Infern, tot i que l’itinerari és perdedor si no s’és ex­pe­ri­men­tat. No us refieu dels GPS en aquesta zona ja que, en els barrancs profunds, no determinen cor­rec­ta­ment la posició.

Pujada: 3,6 km

5. Sant Martí Xic i Castell de Voltregà

Un parell de testimonis petris dels orígens de Catalunya. Val la pena fer-hi la visita seguint un recorregut circular, pujant pel PR del Voltreganès i baixant pel GR-3. Mirador de primer ordre de la Plana de Vic, la serralada Transversal i el Montseny.

Total: 6,1 km

6. Santa Perpètua

Ermita i entorn restaurats recentment. Recomanable seguir un recorregut cir­cu­lar pujant pel GR-3 i baixant pel sender del Voltreganès. Bones vistes, algunes de vertigen des de la vora dels penya-segats.

Pujada: 3,8 km

7. Fonts del Boix i del Vicari

Racó amb un encant especial. Cal seguir el GR-3 cap al sud. Poc abans de travessar el torrent de la Tuta es puja per un sender fins arribar al PR de Sant Bar­to­meu, que se segueix fins a les fonts. Pujant un tros més es pot arribar fins a Sant Bartomeu. Per evitar resseguir el mateix camí, la tornada es pot fer pel GR-3 passant per l’ermita de Santa Per­pètua.

Pujada: 3,9 km

Amb bicicleta

Els desnivells i penya-segats de la zona són poc propicis per voltar amb bici. De totes maneres, a més dels recorreguts descrits a continuació per als cotxes, part de la ruta 7 i la seva variant 7b de BTT, sen­ya­litzades per Osona Turisme, travessen aquest espai.

Amb cotxe

L’espai només és transitable mitjançant un camí que el travessa d’est a oest, que forma part de la xarxa de camins rurals d’interès comarcal. Un tros més amunt (a uns 2 km de l’aparcament) hi ha una bifur­ca­ció que, cap a l’esquerra, condueix a Sant Bartomeu del Grau (5,5 km des de l’apar­ca­ment). Seguint cap a la dreta uns 3,8 km més, i a l’altura de l’Aumatell, hi ha un trencall que, cap a la dre­ta, s’enfila fins a Sant Martí de Sobremunt (uns 9 km des d’aquí). Seguint pel camí principal s’ar­ri­ba a Sant Boi de Lluçanès (11 km). D’altra banda, des d’aquest aparcament fins al petit nucli de San­ta Cecília de Voltregà hi ha 3,5 km, 6,5 km fins a la C-17 i 11 km fins a Vic.

Punts d'interès

En el plànol podeu trobar, en color verd, diversos punts d’interès. Aquí trobareu un resum.

Gorg natura.

Gorg natural i font no potable.

Salt d’aigua prop del Gorg Negre

Ruines d’un castell del 901 d.c.