Omet al contingut

Itineraris i punts d'interès

Plànol

Posem a la vostra disposició un mapa amb un seguit de recorreguts proposats des de l’accés est de l’espai, a l’aparcament que hi ha al costat de la masia Pujolís

A peu

En el plànol podeu trobar, en color taronja, diversos recorreguts proposats. Aquí us expliquem el recorregut.

1. Gorg Negre

Territori de bruixes i llegendes. Recorregut curt i planer per fer en família. Des de l’aparcament, cal se­guir el camí principal cap a l’oest fins a la primera bifurcació. A partir d’aquí uns cartells indicadors me­nen al gorg insondable. És recomanable fer la tornada pels paratges encantats de la font de la Gor­ga Blava fins al camí principal. Aleshores es baixa pel PR del Sorreigs seguint la riera fins a la pas­sera d’Angelats i, a continuació, es puja pel PR del Voltreganès fins a l’aparcament.

2. Mirador del Gorg Negre

Des de l’aparcament, se segueix el camí principal cap a l’oest fins 50 m més enllà del salt de la Cabrida, on una fita de pedres indica el començament d’un curt sender molt inclinat que porta a un esperó just damunt del gorg (compte amb les criatures). Prop d’allà un altre sender condueix a unes balmes que servien d’amagatall durant la guerra i a un salt d’aigua que, quan la riera baixa ca­ba­losa, és probablement el més bonic dels Sorreigs.

Anada: 1,7 km

3. Escaletes i penya-segats

Curt itinerari també familiar però una mica més dificultós que els an­te­riors ja que cal remuntar la cinglera. Magnífics paisatges des dels penya-segats. Tornada per la font de l’Ase i el sender del Voltreganès.

Ruta circular: 3,6 km

4. Santa Llúcia

Des de l’aparcament, seguir pel camí principal cap a la font de Puigpelat i pujar pel sender del  Voltre­ga­nès tot seguint la torrentera. S’abandona el PR quan travessa el torrent del Grau i es  continua pu­jant pel marge dret del torrent. A la font de l’Ase es travessa el torrent i se segueix per l’altre costat fins arribar a la pista que porta a la masia del Grau i, finalment, a la carena del serrat de Sobremunt. Es continua pel GR-3 fins al cim de Santa Llúcia. Espectaculars vistes del Pirineu i el Prepirineu, del Ca­nigó al Montsec, i de pràcticament la totalitat de la Depressió Central Catalana. Molt reco­ma­na­ble tornar per Guspineda i el torrent de l’Infern, tot i que l’itinerari és perdedor si no s’és ex­pe­ri­men­tat. No us refieu dels GPS en aquesta zona ja que, en els barrancs profunds, no determinen cor­rec­ta­ment la posició.

Pujada: 4,2 km

5. Sant Martí Xic i Castell de Voltregà

Un parell de testimonis petris dels orígens de Catalunya. Val la pena fer-hi la visita seguint un recorregut circular, pujant pel PR del Voltreganès i baixant pel GR-3. Mirador de primer ordre de la Plana de Vic, la serralada Transversal i el Montseny.

6. Santa Perpètua

Ermita i entorn restaurats recentment. Recomanable seguir un recorregut cir­cu­lar pujant pel GR-3 i baixant pel sender del Voltreganès. Bones vistes, algunes de vertigen des de la vora dels penya-segats.

Pujada: 3,1 km

7. Fonts del Boix i del Vicari

Racó amb un encant especial. Cal seguir el GR-3 cap al sud. Poc abans de travessar el torrent de la Tuta es puja per un sender fins arribar al PR de Sant Bar­to­meu, que se segueix fins a les fonts. Pujant un tros més es pot arribar fins a Sant Bartomeu. Per evitar resseguir el mateix camí, la tornada es pot fer pel GR-3 passant per l’ermita de Santa Per­pètua.

Pujada: 4,5 km

8. Fonts

Itinerari circular que ens permet visitar un total de 10 fonts situades al sudest de la serra de Sobremunt. És una excursió que no té cap dificultat tècnica però que hem catalogat com a moderada per la seva longitud. S’ha de comptar tot un matí per realitzar-la.

Total: 15,5 km

Amb bicicleta

Els desnivells i penya-segats de la zona són poc propicis per voltar amb bici. De totes maneres, a més dels recorreguts descrits a continuació per als cotxes, part de la ruta 7 i la seva variant 7b de BTT, sen­ya­litzades per Osona Turisme, travessen aquest espai.

Amb cotxe

L’espai només és transitable mitjançant un camí que el travessa d’est a oest, que forma part de la xarxa de camins rurals d’interès comarcal. Un tros més amunt (a uns 2 km de l’aparcament) hi ha una bifur­ca­ció que, cap a l’esquerra, condueix a Sant Bartomeu del Grau (5,5 km des de l’apar­ca­ment). Seguint cap a la dreta uns 3,8 km més, i a l’altura de l’Aumatell, hi ha un trencall que, cap a la dre­ta, s’enfila fins a Sant Martí de Sobremunt (uns 9 km des d’aquí). Seguint pel camí principal s’ar­ri­ba a Sant Boi de Lluçanès (11 km). D’altra banda, des d’aquest aparcament fins al petit nucli de San­ta Cecília de Voltregà hi ha 3,5 km, 6,5 km fins a la C-17 i 11 km fins a Vic.

Punts d'interès

En el plànol podeu trobar, en color verd, diversos punts d’interès. Aquí trobareu un resum.

Gorg natura.

Gorg natural i font no potable.

Salt d’aigua prop del Gorg Negre

Ruines d’un castell del 901 d.c.